lørdag den 3. december 2011

Noget af det, jeg har arbejdet med i november



Udover nedenstående er jeg i gang med to voksenbøger: En roman ved navn "Dødssøbølger" og en vekselroman med arbejdstitlen "Tårnet og det himmelblå" i samarbejde med digteren Susanne Jorn. To børnebøger er på vej fra forlaget Alvilda.


Netop nu: Rejser landet rundt som foredragsholder og historiefortæller. Se mine kommende optrædener under Kiddes kalender på min hjemmeside: Rune T. Kidde


Netop nu: MC Einar og KunTakts nye cd “Jeg må ha’ en coach” er lige udkommet med blandt andet tekster af Mark Hebsgaard og mig. Udgiver er LongLife Records, der også ejer butikken Pladekisten. Lyt til nummeret “Coach” fra Drop In. Læs anmeldelse fra Politiken 28.11.2011.

Snapshots fra premiereaftenen af Lars-Myhre-Nielsen (Nordmand)


Netop nu: Så er vi gået i gang med en koncert bygget over de fire årstider sammen med Fuzzy som komponist, mig som skribent og Jakob Høgsbro som dirigent og saxofonist. Koret er DiVers. Koncerten kommer sandsynligvis til at finde sted i Jyllinge Kirke med plads til 500 gæster, og Marie Bertelsen er Roskilde Kommunes arrangør og planlægger. Koncerten tænkes udgivet og opført rundt omkring i landet.


Fuzzy og mig efter koncert- og teateroptræden på Hotel Prindsen i Roskilde.


Netop nu: Jeg laver tekster til koncert og fortælling med korene Vox Humana og DiVers, Allerød Engholmkirken 9. juni og Sct. Laurentiikirken i Roskilde d. 10. juni, 2012. Jakob Høgsbro dirigent, Anders Jormin bas og jeg fortæller.


Mig sammen med Jakob Høgsbro og pigekoret efter en opførsel i Radioens Koncertsal.


Netop nu: Cd-projektet med Umpff  er ved at være færdigt. Arbejdstitel: “Kidde goes Umpff!”. Historier og digte i en salig og lyrisk blanding. Umpff producerer, laver beats og spiller bas og synths, Timo Vuoppola spiller trommer, guitar, bas og synths og jeg reciterer, Thomas Edinger gæster på saxofon, Chr. Søgaard på harmonika, Thomas Melau på mundharpe og Trine Gry synger kor. Hør det færdige nummer “Munkejazz på Jarmers Plads”. Video af Maja Vind.


Netop nu: Peter Kiellands og mit eventyralbum “Det fille, det falle” udkom i disse dage for 21 år siden. Peter har lige fundet serien “Bonden i himlen”, som ikke kom med. Se den her på hans blog i anledning af jubilæet!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar